SKYDIVE TUESDAY

När vi vaknade kände båda att idag måste vi hitta på något häftigt! Solen sken och det fanns på riktigt inte ett moln på himlen. 

Med så få dagar kvar och lite ’vi skiter i allt attityd’ bokade vi hoppet som vi så länge gått och tänkt på: 15000ft i Wanaka!!


Vi hade sjukt tur med våra hopparkillar som va två glada och skojfriska polare. Dom började skämta och ha sig på en gång och höll ihop oss som att vi 4 va ett team, resterande 6 hoppare som va på samma plan blev rätt obefintliga. 

Jag och Lina va sist av planet. Enligt Linas hopparkille stod höjdmätaren på 15200ft, vilket är 4632m! Hon hoppade först och sen jag. 

Medan jag föll fick jag se Lina segla, och hon kollade på när jag föll. Så jäkla ballt! 

I luften möttes vi upp och svävade nära varann så att man verkligen kunde prata och se varandras överlyckliga ansikten. Det kändes så overkligt och speciellt. Det blev verkligen som att vi hoppade tillsammans. 

I frifallet fick vi båda göra volter och sen testa styra fallskärmen, så coolt!!! 

Det här hoppet va ingenting som det första. Nu va man förberedd och hade ingen kamera att tänka på så man kunde bara njuta. Och inte nog med det så tog fallet aldrig slut!! Självaste frifallet skulle vara 60sek men jag tror fan det va mer, och sen seglar man i ca 5min. Riktigt häftig känsla! 

Utsikten från sekund 1 var magisk. Det fanns inte ett endaste moln på himlen så man kunde se hur långt som helst. Bergen var överallt och precis som vi föreställt oss hade de snö på topparna, vi såg till och med hela vägen till Mt Cook där vi paddlade kajak i glaciären! Det va helt underbart och lite overkligt. 

När vi åkte därifrån va vi i extas! WOW! 


Tillbaka i Queenstown checkade vi in på hotellet och fick det drömmigaste rummet med två sängar varav en är dubbelsäng (vi får sova en natt var i den), balkong med utsikt över bergen och sjön, sjukt mycket utrymme och en tv med massa filmkanaler. Vi är i himlen. 

För att göra dagen ännu bättre bokade vi en aktivitet för imorgon och beställde in middagen via Roomservice. 

Fan vad vi lever 😎



(null)

Lunch på beachen i Wanaka


(null)

(null)

(null)

(null)

Så jäkla nöjda!


(null)

Uppgraderade från Doris


(null)

(null)

Godaste. Middagen. På länge. 🙏




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0